AKU SEORANG HAMBA

Siapa DIA yang mampu mencipta seorang 'aku'.... pasti DIAlah yang maha hebat yang mampu mencipta dunia!

Sebelum 15 Mei 2010....

Assalamualaikum...
Bismillahirrahmaanirrahiim...

Bersyukur kepada Allah di atas kurniaanNya, kesempatan dan kemampuan menyampaikan apa yang menjadi tanggungjawab kita semua, insyaAllah.

Kepada yang sudi membaca, diharap semoga Allah bukakan hati-hati kita mengorak langkah menjalankan kewajipan kepada saudara seIslam di mana jua, terutama di Gaza khasnya.

Projek Kutipan Dana Life Line 4 Gaza masih lagi dibuka, insyaAllah. Setakat hari ini, kutipan masih lagi belum mencukupi, sedangkan mereka di sana sedang bertarung nyawa. Ubat-ubatan yang tak mencukupi, doktor yang sedikit, hospital pun dalam keadaan dhaif, keperluan yang serba kekurangan.

Bukalah mata hati kalian (kita)... Pandanglah kesengsaraan mereka. Mereka diancam dan berjuang bukan sahaja dengan Israel malah mereka berjuang untuk hidup, mereka berlawan dengan kelaparan, mereka menahan kesejukan namun mereka tidak takut atau menyerah kalah. Mereka idamkan syahid di jalanNya. Kanak-kanak tidak mengenal taman-taman permainan atau melancong pada musim cuti sekolah. Apa yang mereka tahu, setiap hari perlu melepasi benteng-benteng Israel untuk pergi belajar. Para ramaja melontar batu berlawan dengan kereta kebal Israel. Tiada masa untuk berparti menyambut hari lahir atau membeli-belah.... Anak dara berkahwin pada umur belasan tahun. Mereka rela untuk berjuang melahirkan para mujahidin.

Sedarkah kita bahawa mereka sebahagian dari kita dan kita sebahagian dari mereka??? Dalam harta kita ada hak mereka.... Walaupun hanya RM1.00, besar ganjarannya di sisi Allah jika kita ikhlas....

Marilah wahai saudaraku, marilah wahai sahabatku, marilah wahai umat Islam.... hulurkanlah sedekah anda untuk rakyat Palestin. Semoga ia menjadi penyelamat kita di akhirat Allah, insyaAllah.


Surat rasmi kutipan dana Life Line 4 Gaza


Surat rasmi dari iHH yang telah melantik Haluan Palestin bagi Projek Kutipan Dana Life Line 4 Gaza




Laporan BERNAMA

Sesiapa nak meyertai saya....
No akauan Maybank : 151306633619 (FATHIAH BINTI AMAR)
Tolong bagi tau jika anda ada bank in melalui emel : conan_edogawa@live.com.my 

Semoga terbuka hati anda (kita) untuk menghulurkan sedikit sedekah..... Semoga Allah membantu kita berjuang di jalanNya, insyaAllah.

0 comments:

SELAMAT DATANG

TARIKH HARI INI

WAKTU MALAYSIA

WAKTU SOLAT

PERISTIWA

BERITA

MendekatiMU

Aku Hanya Hamba

Permintaanku mensyaratkan aku memberi...
Pencarianku menuntut aku menghayati...
Penantianku memerlukan kesabaran...
Pengharapanku membuat aku percaya...
Namun... segalanya amatlah mencabar...
sehingga perlu menjadi ikhlas dan zuhud.

TEMAN MENUJU AKHIRAT

Suami Tercinta : Mohamad Fairuz bin Abu Amin
Asal : Kluang, Johor
Daisypath Anniversary tickers

HAMBA TERPILIH

TERIMA KASIH